inferma

se så miserabel jag är! mitt huvud gör ont, min hals gör ont, min näsa är täppt, hela jag är bara en degklump som gör ont! inte kul att va i barca när man inte orkar göra nånting. plus att kylan har kommit hit...är typ bara 5 grader. 

jag vill helst av allt: va hemma på hanrövägen och att mamma ska ha lagat falukorv i ugn till mig.
jag vill (realistiska versionen): ligga i min säng/i soffan här på calle diputació och titta på grey's.
jag vill inte: sälja eltandborstar till jobbiga människor i 6 timmar.
gillar inte: spanska sjuksystemet. är man hemma en dag drar dom pengar från lönen i straffavgift! och ska man slippa det måste man skaffa ett viktigt papper för att kunna gå till läkaren den dagen man är sjuk och få sjuktillstånd som man sen måste gå med till jobbet och visa upp. och sen när man är frisk måste man göra samma sak för att få ett friskpapper!

dumma spanjorer, dumma svenskar som frågar jobbiga frågor när man försöker sälja tandborstar till dom, dumma mig som endast har ett paket couscous på min hylla i skafferiet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0