ebba vs. dagens teknik 0-2

har ännu en gång blivit ägd av tekniska prylar och personer som är kunniga om tekniska prylar.

den första incidenten (inte första i livet men den första på senare tid) var när jag under flera dagar undrat varför spotify på datorn inte lät nånting, det va liksom ingen volym. ljudet på spotify är trasigt, tänkte jag, eftersom det funkade på själva datorn och när jag tittade på videos och så. rådfrågade en vän som sa kort och koncist "höj volymen". blev självklart stött över den löjliga uppmaningen, va väl klart att jag hade höjt volymen! han fortsatte säga åt mig att höja volymen och jag blev argare och argare och fortsatte hävda att det var fel på spotify.

upptäcker sen att jag glömt höja volymen på själva spotify...

idag blev jag ägd igen. har klagat högljutt i flera dagar på att internet inte funkar på min mobil. har ringt pappa och telias kundtjänst och fått olika råd, inget funkar. besökte teliabutiken i falun (min stammisbutik) och frågade vad som var fel. försökte verkligen säga det på ett sånt sätt så att de skulle förstå hur arg jag var över att betala för en android mobil som jag köpt på telia som inte har ett fungerande internet och över huvudtaget hur mkt jag hatar tekniska prylar som aldrig fungerar. killen i kassan lånar mobilen i ca 10 sekunder och säger sen "du har glömt att ansluta till mobilt nätverk". han klickar i den lilla rutan och ger tillbaka mobilen. kände mig ägd.

Kommentarer
Postat av: ida

hahahaha jag dör lite när jag läser detta. GO GIRL

2011-04-07 @ 15:34:17
URL: http://idakjallq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0